Veleposlaništvo RS Berlin /Artist in Residence /februar 2019, Anja Medved /

Anja Medved, režiserka, scenaristka, montažerka

ANJA MEDVED  (1969, Nova Gorica)

je avtorica dokumentarnih filmov, video projektov in gledaliških predstav. Diplomirala je iz gledališke in radijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani pri profesorju Miletu Korunu. Po končanem študiju se je izpopolnjevala v Los Angelesu in začela ustvarjati na področju videa. Po vrnitvi je nadaljevala sodelovanje pri projektih Marka Peljhana ter asistirala pri gedaliških predstavah Janeza Pipana in Vita Tauferja. Leta 1997 je režirala predstavo Noč po istoimenskem filmu Michelangela Antonionija. Svojo prvo samostojno razstavo videa z naslovom Frequenze Notturne je realizirala leta 2000 v galeriji Kapelica. Zadnjih dvajset let ustvarja predvsem na področju dokumentarnega filma v katerem se posveča raziskovanju relacij med osebnim in kolektivnim spominom. Od odstranitve mejnih zapornic 2007 vodi projekt zbiranja spomina obeh Goric. Vrsto dokumentarnih filmov in projektov, ki raziskujajo obmejni prostor je ustvarila skupaj z Nadjo Velušček v okviru čezmejne organizacije Kinoatelje v kateri je kot programska sodelavka delovala od leta 1997. Je soustanoviteljica Zavoda Kinokašča - filmske produkcije in avdiovizualne hranilnice spomina (2012). Kot mentorica medijske prakse sodeluje z Akademijo umetnosti Univerze v Novi Gorici in Fakulteto za družbene vede Univerze v Ljubljani. Živi in dela na Goriškem.




Bivanje v Berlinu bom posvetila raziskavi za dokumentarni film z naslovom Tiha nedelja. Film obravnava tematiko druge svetovne vojne na obmejnem prostoru Goriške in se vsebinsko navezuje na naš prejšnji dokumentarni projekt z naslovom “Vžgano v spominih”, ki obravnava požige vasi v času nacistične okupacije. Številnim požigom je sledil množičen izgon na prisilno delo v Nemčijo. V filmu raziskujem spomin otrok na to travmatično izkušnjo, ki pa paradoksalno ni bila le negativna, saj so se v času izgnanstva med slovenskimi begunci in civilnim nemškim prebivalstvom vzpostavljale tudi pristne prijateljske vezi. V smislu šivanja tega spomina bom iskala potencijalna pričevanja in se posvetila študiju fotografskega in filmskega arhiva. V svojem filmskem opusu sem se veliko ukvarjala z različnimi vidiki meje med Slovenijo in Italijo in posledično različnimi naracijami preteklosti in njenemu obeleževanju. Berlin je tudi simbolni prostor meje, ki pa je danes v njegovi urbani pokrajini popolnoma nevidna. Zanima me kam je izginila in če njena nevidnost pušča sledi v realnem in imaginarnem prostoru mesta. Berlin je tudi mesto filma, zato bom iskala potencijalna sodelovanja ter znanja, kako lokalne mikrozgodbe vpeti v širši evropski kontekst in jih ponuditi mednarodni javnosti.